رشد کسب و کارهای آنلاین با استفاده از SEO و SEM

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

رشد کسب و کارهای آنلاین

اگر مدیر یک کسب و کار کوچک و یا یک سازمان بزرگ هستید، قطعاً اهمیت وب و تلفن همراه و شبکه های اجتماعی را به‌خوبی درک می‌کنید. همه‌ی مشتریان شما ، چه آن‌ها که می‌خواهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و چه آن‌ها که به دنبال اطلاعات خاصی هستند، از موتورهای جستجوی اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه‌ی بیشتری با جستجوی اینترنتی به وب‌سایت شما دست پیدا کنند، و کسب کار شما در فضای  وب و شبکه های مجازی محبوب تر شود و باید اولویت‌های موتورهای جستجو  و اصول بازاریابی اینترنتی را بشناسید.


شاید تا به امروز شما با دنیای پیچیده‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) Search Engine Optimization و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) Search Engine  Marketing آشنا شده‌اید. ولی مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید چیست؟
آقای اندرو شلتون، متخصص موتورهای جستجو SEO/SEM و مؤسس آژانس بازاریابی Martec360، می‌گوید اگر می‌خواهید فروش محصولات خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید، باید به این ۶ قاعده مهم توجه کنید:


تلفن همراه اولین و مهم‌ترین اولویت دنیای اینترنت به حساب میآید

آیا هنوز برای اطمینان پیدا کردن از اهمیت تلفن همراه در دنیای کسب‌وکار آنلاین ، به شواهد و مدارک نیاز دارید؟ ۹۶ درصد افراد جامعه از گوشی‌ هوشمند خود برای انجام کارهای روزمره‌ی استفاده می‌کنند. حدود ۷۰ درصد از صاحبان گوشی‌ های هوشمند، پیش از خرید یک محصول، تحقیقات مورد نیازشان را با استفاده از تلفن همراه خود انجام می‌دهند. نیمی از ترافیک روی وب‌سایت‌ها، از گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ به وجود می‌آید.
به‌علاوه اخیرا گوگل روی شاخصی با عنوان Mobile-First تمرکز کرده است. به عبارتی گوگل در آینده‌ای نزدیک، ابتدا محتوای سازگار با موبایل را نمایش می‌دهد و نتایج را بر این اساس رتبه‌بندی می‌کند.

بینه سازی برای موتور جستجو


روی بازاریابی موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید

محتوای پرداختی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) Search Engine Marketing، واقعاً ارزشمند است. شلتون می‌گوید پیش‌ازاین به مشتریانش تأکید می‌کرد که روی SEO تمرکز کنند؛ ولی حالا که مصرف‌کنندگان از گوشی‌ برای جستجوی نیازهایشان استفاده می‌کنند، این سلسله‌مراتب نیز تغییر کرده است.

 

استراتژی معتبری برای تولید محتوا داشته باشید

نکته‌ای که حتماً بارها شنیده‌اید و هنوز مصداق عینی آن را می‌توان دید، این است که به کیفیت محتوای تولیدی خود توجه داشته باشید. اگر قصد دارید با استفاده از (SEO) Search Engine Optimization به کسب‌وکار خود رونق بدهید، باید محتوایی باکیفیت و مفید برای وب‌سایت خود فراهم کنید.
فرض کنید که می‌خواهید نیاز یا مشکل مشتریانتان را برطرف کنید. چه پاسخ‌هایی برای پرسش‌های مشتریان دارید؟
آیا مکانیزمی ارائه کرده‌اید که از آن طریق مشتریان بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند؟ ایده‌هایی که برای پست‌های وبلاگ دارید، FAQ (پرسش‌های متداول مخاطبان) و لینک راهنمای خریداران، بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند باعث رجحان شما شوند.


تأثیر فوق‌العاده‌ای رسانه‌های اجتماعی در سرمایه‌گذاری

رسانه‌های اجتماعی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد برخی از کسب‌وکارها آنلاین دارند و شما باید حتماً تجزیه‌وتحلیل هزینه ارزش آن‌ها را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر ۶ ساعت از زمان خود را صرف ارسال توییت‌هایی می‌کنید که برای شما ترافیک بیشتری نمی‌آورند، قطعا مسیر اشتباه را انتخاب کرده‌اید.
درواقع اگر از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات بیش از حد و افراطی استفاده کنید، شاهد نتیجه‌ای معکوس خواهید بود. در عوض بهتر است بررسی کنید که چگونه می‌توانید محتوایی بارزش‌تر و کاربردی‌تر ارائه کنید. برای تبلیغات بهتر و هدفمند تر

کسب کار آنلاین و موتور جستجو
شهرت و اعتبار آنلاین کمپانی خود را مدیریت کنید

کمپانی Shopper Approved (پلتفرمی که به مشتریانش کمک می‌کند رتبه‌بندی‌های آنلاین و نظرات و دیدگاه‌های مرتبط با محصولات را مشاهده کنند) می‌گوید ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان برای انتخاب بهترین کالایی که با خواسته‌های آنان مطابقت داشته باشد، دیدگاه‌ها و بررسی‌های آنلاین را مطالعه می‌کنند.
همه‌ی این بررسی‌ها و نظرات، بخشی از تراز SEO هستند. آن‌ها می‌توانند باعث رشد شما شوند یا برعکس، شما را از دور خارج کنند. از برنامه‌هایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند محصولتان بررسی‌های مثبت بیشتری به دست آورد.


میزان پیشرفتتان را زیر نظر بگیرید

تنها راهی که باعث می‌شود رشدی که کسب‌وکارتان از طریق SEO ،SEM یا شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد مشاهده کنید، این است که پیشرفت خود را بسنجید. شما باید نقطه‌ی شروعتان را در نظر بگیرید، یک سری معیار و شاخص برای ارزیابی خود تعیین کنید و به‌این‌ترتیب روی پیشرفتتان نظارت داشته باشید.
برای مثال Google Analytics یا ابزارهای تجارت الکترونیک مشابه، تا حد زیادی تجزیه‌وتحلیل شما را تسهیل می‌کنند. اگر کار با داده‌ها را یاد بگیرید، به منافع و مزایای غیر قابل‌ انکار آن‌ها پی می‌برید.
اگر حس می‌کنید به کمک نیاز دارید، یک شرکت مشاوره‌ را انتخاب کنید که مشتریان و اهداف شما را درک می‌کند.
به یاد داشته باشید که جستجوی مؤثر، یک فرایند است که به زمان و تجربه نیاز دارد. شاید به‌محض شروع شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای نباشید؛ ولی به‌ مرور زمان نکات بیشتری یاد می‌گیرید و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنید.


  منبع   INC