مراحل راه اندازی کمپین تبلیغاتی هدفمند

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کمپین تبلیغاتی

تا جایی که ما اطلاع داریم بیشتر شرکت ها و سازمانها امروزه به دنبال این موضوع هستند که سرمایه زیادی بر روی تبلیغات صرف نکنند اما از دید ما این مورد به هیچ عنوان به هیچ سازمان و یا شرکتی توصیه نمی شود. وقتی شما به تبلیغات همانند یک پروژه کسب و کار و افزایش بازدهی و درآمد نگاه کنید می توانید تضمین کنید که بودجه که برای تبلیغات شما استفاده میشود واقعا تاثیر خوب و طولانی مدت خواهد داشت. یک فرایند پروژه تبلیغاتی تفاوتی با خرید یک کمپانی جدید و یا تولید محصولات جدید ندارد. با انجام فرآیندهای صحیح تبلیغات، شما می توانید پروژه تبلیغاتی خود را به طور موفق تکمیل کنید و نتایج عالی از تبلیغات محصول و خدمات خود به دست آورید. ما در این مقاله قصد داریم مرحل اصلی و موجود در راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هدفمند را بیان کنیم. برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق، با ما همراه باشید.

مشخص سازی بودجه کمپین تبلیغاتی

شما به احتمال زیاد یک بودجه مشخص برای تبلیغات خود در یکسال و یا کلی کنار گذاشته اید. اما می توانید این بودجه تبلیغاتی را بین پروژه های تبلیغاتی خود تقسیم کنید؟ برای هر پروژه ای تبلیغاتی که برنامه ریزی می کنید، باید به طور واضح و دقیق مشخص کنید که چقدر می خواهید بر روی آن سرمایه گذاری کنید. تمامی موارد مورد نیاز و ریز خدمات که میخواهی عرضه کنید و تبلیغاتی که قرار است انجام دهید را بنویسید و سپس بوجه مد نظر پروژه خود را مشخص کنید.

 

تحقیق در مورد نوع تبلیغ و محل تبلیغ و بازار هدف

قبل از اینکه بخواهید مخل تبلیغ و نوع تبلیغ را بخواهید مشخص کنید و یا طرح و ظاهر آن را تعیین نمایید، باید یک تحقیق اولیه در مورد محیط و شرایط تبلیغ و نوع تبلیغ انجام دهید. حتی اگر نمیتوانید شرکت های تحقیقاتی استفاده کنید، می توانید با استفاده از سوال هایی از که مشتریان فعلی و قدیمی خود در مورد خود و خدمات شما، اطلاعات مفیدی کسب کنید. نیازهای مشتریان را بدانید و تمامی این موارد و اطلاعاتی که از مشتریان و یا عموم مردم جمع کرده اید را کنار هم بگذارید و بررسی کنید.

کمپین تبلیغاتی

موقعیت و محل نصب تبلیغ

انتخاب کردن موقعیت تبلیغات از میان، تیزرهای تبلیغاتی، پنل های تلویزیون شهری ، روزنامه، بیلبوردها، وبسایتها، برنامه تلوزیونی، مجله یا سایر مکان های که تبلیغ در انهای انجام میشود یک تصمیم مهم محسوب می شود. شما نه تنها باید به هزینه های موجود توجه کنید بلکه باید بدانید این موقعیت ها چگونه می توانند به مخاطبان هدف شما دسترسی داشته باشند. خرید تبلیغات می تواند بخش مهمی از بودجه شما باشد. تصمیم گیری در مورد مکان این تبلیغات نیز بسیار مهم است.

متخصصان طراحی(فریلنسر )

برای تبلیغات خوب و موثر باید از متخصصان گرافیست و طراحان با تجربه کمک گرفت یا اینکه بخواهید کار طراحی و تبلیغات را خودتان انجام دهید. یافتن یک طراح آزاد(فریلنسر) یا شرکت تبلیغاتی نیازمند بررسی نمونه کارها و نرخ انجام آن طراحی است. اگر بتوانید یک طراح فریلنسر و یا شرکت طراحی را پیدا کنید که تمامی جوانب تبلیغات شما را به خوبی انجام دهد، قادر خواهید بود در هزینه های موجود برای تبلیغات صرفه جویی کنید.

 

تنظیم اهداف و پروژه تبلیغاتی

هدفی یک پروژه تبلیغاتی باید جلوتر از سایر موارد در نظر گرفته شود. بلند پرواز بودن خوب است اما باید در مورد اجزای تشکیل دهنده یک کمپین تبلیغاتی موفق تصمیم بگیرید. فروش بیشتر شما می تواند ساده ترین معیار شما برای ارزیابی موفقیت یک کمپین تبلیغاتی باشد. اگر در حال تبلیغ یک محصول خاص هستید، باید دید چه اندازه فروش ان محصول بیشتر میشود

 

طراحی و دیزاین


در حالیکه شما ممکن است طراحی و متن های زیادی برای انجام دادن نداشته باشید اما باید در مراحل مختلف، تمامی این موارد را مرور کنید. زمانی که کار خود را با یک طراح جدید یا سایر افراد شروع می کنید، مطمئن شوید که هر دوی شما از انتظارات یکدیگر در مورد محدوده زمانی و پیشرفت کار اطلاع دارید.


نصب تبلیغات


وقتی کار طراحی و پیاده سازی طرح و دیزاین را به اتمام رساندید و طرح شما نهایی شد، وق آن رسیده که تبلیغ خود را در مکان های تبلیغاتی نصب کنید. شما ممکن است برای نصب و پیاده سازی تبلیغات قراردادهایی را با شرکت دیگری امضا کرده باشید.باید مطمئن شوید که تبلیغات شما درستی و بر اساس متن قرار داد نصب و پیاده سازی شود.


نتیجه گیری


بسته به نوع تبلیغ، نحوه ارزیابی تبلیغات ممکن است متفاوت باشد. اگر تبلیغات شما دارای بن خریدو یا تخفیف است، می توانید به راحتی تعداد افرادی که این بن ها استفاده میکنند را بشمارید.برای سایر روشهای تبلیغ، ممکن است بخواهید بازدهی را قبل از تبلیغ و، در طول نمایش تبلیغ و بعد از آن تبلیغ ارزیابی کنید. تا جایی که امکان دارد وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی خود کنید. این بررسی ها میتواننده برای تبلیغات آینده و نحوه بکارگیری آنها مفید باشد.
در حالیکه بررسی کردن و انالیز زیاد باعث سرکوب شدن خلاقیت ها میشود اما بررسی همه این مراحل واقعا می تواند کار تبلیغات شما را راحت تر نماید. شما می توانید مطمئن شوید که خواهید توانست هزینه واقعی کمپین تبلیغاتی خود را محاسبه کنید.