اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شبکه های اجتماعی

در این مقاله سعی شده که اشتباهات رایج کسب کارها در فضای مجازی را معرفی کنیم که باید از آن دوری کرد، شبکه های مجازی هموراه هر روزه با نرخ باورنکردی در حال رشد هستند و با این حال راهکارهایی غلطی وجود دارد که باید از آنها دوری کرد و یا کارهای که باید به متد صحیح به انجام آنها پرداخت، ما همواره در شبکه مجازی با اشتباهات و راهکارهای آشنا میشویم که بیشتر از سمت افراد نا اگاه صورت میگیرد،در این مقاله سعی شده که این اشتباهات رایج را معرفی کنیم،

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی:


فکر کردن به مخاطبان شبکه و بازار هدف

(بسياري از افراد و مشاغل درباره‌ي محصولات و خدماتی که عرضه میدهند بزرگنمایی مي‌کنند – در حالی که نمیدانند که در این فضا با مشتری ها روبه رو هستند)

وقتی که برنامه ای محتواهای نداشته باشید و یا حتی سناریو اجرایی برای انتشار مطالب نداشته باشید مجبور هستید درباره خود زیاد صحبت کنید که این به چشم مشتری اصلا زیبا نیست!
همیشه فکر کنید چه افرادی را میخواهید در شبکه اجتماعی جذب کنید و محتوای مناسب حال آنها  تولید کنید که بتوانند نیازهای مشتری را برطرف کنید باید همه تمرکزتان روی مشتریان خود باشد نه خودتان و کسب و کارتان

بدون برنامه ریزی عمل کردن

( عضو شدن در شبکه اجتماعی جديد بدون بررسی، فکر قبلي وکافي – “همه روي اینستاگرام حساب کاربری دارند، پس ما هم بايد داشته باشيم”)

همیشه برای خودتان هدفهای را مشخص کنید ، که با فرض اینکه اگر در فیسبوک عضو شدم میخواهم به چه نتیجه ای برسم

هميشه از خودتان بپرسيد “چرا ما داريم اين کار را انجام مي‌دهيم؟” (اين پرسش به شما کمک می‌کند خطاهاي اجرايي ساده یا تاکتيکي مرتکب نشوید.)

سوشیال مارکتینگ
به تفاوت‌های ظریف هر پلت‌فرم دقت کنید

(مثال: افراط بيش از حد در ارسال محتوا و مطالب يکسان از طريق کانال‌هاي متعدد که از رباتهای خودکار استفاده میکنند، بدون دقت و  در نظر گرفتن مخاطبان هر بخش از شبکه اجتماعی)

از شبکه های اجتماعی کمتری استفاده کنید- ترفند ها و قوانین  هر شبکه اجتماعی را بلد باشید و بدانيدکه  هر شبکه اجتماعی چگونه کار مي‌کند، چگونه افراد از آن استفاده مي‌کنند و با چگون میتواند تعداد عضو های ان را بیشتر کرد ، براي مثال ، فیسبوک واقعا متفاوت از توئيتر است. شبکه های اجتماعی را بشناسید و به درستی و با دقت برنامه ریزی کنید.

پشت لوگوهایتان مخفی نشوید

(کسب و کارها تمایل دارندبزرگ نمایی کنند و در پشت لوگوهايشان مخفي شوند، ولي بدانید افراد با افراد وارد کسب و کار مي‌شوند نه با لوگوها!)

افراد را مشتاق کسب و کارتان نگه‌داريد، از اتفاقاتی که در دفترتان می افتد تصویر تهیه کنید و انتشار دهید، کفايت کنيد، مثل نشان دادن کارمندان‌تان، يا نشان دادن افرادتان در تصوير بنر فیسبوک. سعي کنيد چنین تغييری در کارهاي شبکه‌های اجتماعی‌تان ايجاد کنيد، در بلند مدت ارزشش را خواهد داشت.

نه کم کاری کنید نه بیش از حد پرکاری فعالیت خود را همراه ادامه دهید

(مثال: برای کار خود انگیژه کافی داشته باشیدو پشتکار برای انتشار مطالب داشته باشید)
اگر فکر میکنید روزی یک بار توئيت کردن کافی است، ولي اگر مي‌خواهيد در کار خود پيشرفت کنيد روزي ۱۵ توئيت نداريد بايدحداقل پنج تا داشته ‌باشيد” در حين راه بايد به ارزش کار خودتان را افزایش دهید، به نظرات دیگران توجه کنید و جواب سوالات آنها را بدهید، و به مرور زمان نتايج خوبی  خواهيد ديد.

اگر تمایل داردی وبلاگ بنویسید ، يک پست در یکماه اصلاً کافي نيست- در واقع این روش نوشتن پیامی بدی را با خود به همراه دارد، "يعني چیزی برای گفتن نداريد” باید هدفتان اين باشد که در شبکه‌هاي کمتري حضور داشته‌باشيد ولي به درستي در آن‌ها فعالیت کنيد، هدفمند و منظم باشيد.

منبع: forbes